• skola

Ekskurzija 2013

NEZABORAVNO PUTOVANJE

Podgorica, 26.septembar2013.Gužva ispred hotela City.Đaci i njihovi roditelji, prepuni  koferi, posljednji savjeti, tajni džeparci.Svi nasmijani,uzbudjeni, srećni. Poneka majčina suza.

Konačno krećemo. Autobusi su udobni, vozači odgovorni i strpljivi.  Sa 152 učenika putuje i 6 profesora, direktor skole, ljekar i 3 vodiča. U nevjerici da se putuje, svi ćute.  Nešto kasnije, kad se presla granica,autobus je oživio- šušte kese,odmotavaju sendviči, cijede posljednje kapi soka iz tetrapaka, naginje skrivena domaća loza,zlu ne trebalo. Do duboko u noć ori se pjesma, a kilometri i sati neosjetno prolaze.

Jutro u VENECIJI. Susret sa gradom u kome i danas živi duh renesanse bio je izuzetan.Palate, trg sv.Marka,duždeva  palata.mostovi, mnogobrojne crkve i galerije, prozori sa tajnama ..gondolijeri pjevaju dok prevoze zaljubljene, rijeke turista iz cijelog svijeta fotografišu svaki kutak...skriveni pod karnevalskom maskom shvatamo kakao je ovaj grad čaroban, slikovit i skup.

Te noci spavali smo u mjestu Lido de Jesolo, čija nas je plaža neodoljivo posjetila na Veliku plažu kod Ulcinja. Narednog dana nastavili smo putovanje. Noć nas je zatekla na Azurnoj obali. Kneževina Monako, grad kocke i formule 1-Monte Karlo, filmski Kan i nestvarna Nica.

Ulazimo u Spaniju, domovinu Don Kihota, polaziste velikih moreplovaca,kolevku flamenka i koride,u zemlju bogate istorije i izuzetne kulturne baštine. Pred crkvom Sagrada Familija u Barseloni nestaju riječi. San jednog čovjeka, arhitekte i čudaka Antonija Gaudija nastavlja da živi i decenijama poslije njegove smrti. U taloženju vremena smjenjuju se materijali, umjetnički pravci ali i istorija hriščanstva. I mi konačno razumijemo sta treba pisati na temu Pred jednim umjetničkim djelom. Odlazak u park koji je zamislio Gaudi liči na odlazak nu bajku-neobični oblici, vedre boje i najduža klupa na svijetu. Grabimo da se slikamo pored skulpture guštera,jednog od simbola Barselone. Zauvjek ćemo pamtiti pogled sa brda Monžuik ali i osjećaj kada se boravi na stadionu Nou Kamp.

Najpoznatija ulica u barseloni je Rambla,pešačka zona na kojoj se prodaju slike,ptice,suveniri. To je takodje ulica,poznazata po živim statuama i džeparošima. U njoj se nalazi i muzej Vostanih figura i mnogobrojne prodavnice svjetskih brendova. Kao najvrednija uspomena iz Barselone je Veče flamenka, španskog plesa punog ljubavi,strasti.

Posle tri dana napuštamo Barselonu i ukrcavamo se na brod Ikarus Palace koji nas vodi u Livorno. Posle kultorološkog šoka, jutro na palubi je prelijepo. Uz mnogo muzike, igre i smijeha,stičemo nove prijatelje. Kasno uveče stizemo na kopno, Odlazimo u gradić Montekatini i tamo provodimo noć.Ujutru krećemo i Firencu, još jedno kulturno žarište Evrope iz 14. I 15.vijeka.Pred  crkvom Santa Maria Novela zastaje dah,dok nas statue poznatih umjetnika humanizma i renesanse podsjećaju da smo privilegovani sto smo u takvom gradu.Nastavljamo za Veronu, grad najpoznatijih ljubavnika na svijetu, Romea i Julije.

Time se završava naše putovanje.Narednog dana, poslije podne vraćamo se u Podgoricu, bogatiji za jedno iskustvo,zreliji za koje zrno,sa uspomenama koje traju cio život.

Jelena Raičković

Fotografije sa ekskurzije možete pogledati u galeriji.

• 1

Ko je na mreži

Ko je na mreži: 374 gostiju i nema prijavljenih članova

JU Škola za srednje i više stručno obrazovanje ,,SERGIJE STANIĆ“

Please publish modules in offcanvas position.